SEO Analiz Google Sıralama Yarışması

 SEO Analiz Google Sıralama Yarışması’nın duyurulmasından sonra 46 sitenin katılımı ile oldukça rekabetçi bir ortam oluştu. Katılımcıların birbirleri ile rekabetlerinin neticesi içerik kalitesi, site yapılandırması ve domain otoritesi ile orantılı şekilde devam ediyor.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Katılım Şartları

Sürekli gelişmekte olan bu sektörde genelde ayakta kalan siteler SEO analizi ve SEO yapılandırmasını en iyi şekilde ifa edenler oluyor. Google sıralama kriterleri her ne kadar 200’den fazla olsa da bu yarışmada çok fazla vakit yok ve katılımcılar bu teknikleri en verimli şekilde kullanmaları gerektiğinin farkındalar. SEO’nun adeta dile geldiği bu yarışmaya katılanların karşılaması gereken bir takım şartlar da vardı. Bu şartlar:

SEO analiz yarışmasına katılacak alan adı kaydının son 120 gün içerisinde gerçekleşmiş olması,
Yarışmaya katılmak için her yarışmacı için en fazla 3 alan adı kullanılabilir,
Her katılımcı “SEO Analizi Facebook” grubuna üye olmalıdır.
Katılımcılar, SEO Analiz Google Sıralama Yarışması için istedikleri SEO yöntemini kullanmakta özgürdürler.
Yarışmacıların yarışmada kullanacakları script ile ilgili herhangi bir sınırlama yoktur.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Ödülleri

Sonuçların SEO Analiz Facebook grubu ve SEO Analiz Discord kanalında açıklanacağı yarışma ödülleri;

Ödüllerin sürekli değişkenlik göstermesi nedeni tam detay vermemekle birlikte 1. 10000 TL 2. 2500 TL para ödülü alacak ve diğer ilk 5 içinde olan tüm site sahipleri hosting ve domain ödüllerinden faydalanabilecekler. Ödüllerin tam listesine “buradan” bakabilirsiniz.

Tüm bu ödüllerin yanı sıra yarışma sponsorları da yarışmacılara heyecan verici ödüller sunuyor. Kazananlara verilecek bu ek ödüller de yarışmacılar için oldukça cesaret verici.

  • Güzel Hosting 1’incilik ödülü olarak 3 adet domain (com – net) sunuyor.
  • SEO alanında çalışmalar yürüten herkesin tanıdığı isim Ayhan Karman ilk 5 ödülü olarak imzalı SEO kitabı sunuyor.
  • ZOHİ tarafından 6 adet domain (com – net – org) sunulmakta.
  • Vagonsoft tarafından yarışma 1’incisine ek olarak 1.000 TL ödül sunulmakta.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Sponsorları

Öncelikle yarışmanın ana sponsoru Moradam ekibine ve Seçkin Talanöz’e böylesine kapsamlı bir yarışma düzenlediği ve SEO alanında heyecan verici gelişmelere öncülük ettiği için teşekkür ederiz.

Ülkemizin en kaliteli ve en çok tercih edilen hosting firmalarından olan Güzel Hosting ve SEO eğitimi konusunda uzman Ayhan Karaman da yarışmanın sponsorlarından. Ayrıca e-ticaret ve hosting & domain alanında gösterdiği kaliteli hizmetleriyle bilinen ZOHİ de yarışmanın sponsorları arasında. Yarışma heyecanı gün geçtikçe zirveye ulaşıyor ve her geçen gün yeni sponsorlar yarışmaya dahil oluyor. Bireysel veya firma olarak katılacak tüm yarışmacılara keyifli bir yarışma süreci ve başarılar dileriz. Yapılacak olan bu yarışmaya katılmak isteyenler için Seo Analiz ile alakalı temel de olsa bilgi vermeye çalışalım.

Ülkemizin en yüksek ve en çok tercih edilen hosting firmalarından biri olan Güzel Hosting ve SEO eğitimi konusunda uzman Ayhan Karaman yarışmanın sponsorları arasında yer alıyor. Ayrıca e-ticaret ve hosting & domain alanında kaliteli hizmetleri ile tanınan ZOHI, yarışmanın sponsorları arasında yer alıyor. Yarışmanın heyecanı her geçen gün doruğa ulaşıyor ve yarışmaya her gün yeni sponsorlar katılıyor. Bireysel veya şirket olarak katılacak tüm yarışmacılara keyifli bir yarışma süreci ve başarılar dileriz. Bu yarışmaya katılmak isteyenler için Seo Analiz ve SEO yarışması kavramları hakkında bilgi vermeye çalışalım.

SEO Analiz ve SEO Yarışması Nedir?

Ben yarışmaya konu olan iki terim “SEO Yarışması” ve “SEO Analiz” kelimeleri hakkında bazı derleme bilgileri aşağıda sizlere aktardım.

Seo Yarışması Nedir?

Bazı web yöneticileri spam’e başvururken, diğerleri rekabeti kapsayan iyi içerik sağlamak veya sayfa başlıklarını optimize etmek gibi beyaz şapka optimizasyon tekniklerini kullanır. Çoğu SEO yarışması, insanların tek bir web sayfasını, var olmayan iki saçma kelimeden oluşan bir ifade için optimize etmesini bekler. Bu, mevcut web sitelerinin önde başlamasını önlemek ve internette başka bilgiler ararken normal internet aramalarına yarışma sayfalarının gösterilmemesini sağlamak içindir.

Kurallar ve sınırlamalar, hedeflenen arama motorunun sıralama algoritmasından yararlanmayı zorlaştırabilir. SEO Analiz tarafından düzenlenen Ocak 2022 “SEO Analiz Google Sıralama Yarışması“, yalnızca yarışmanın başlama tarihinden en fazla 120 gün öncesine kadar oluşturulan alan adlarına açıktır. Bu, yarışmacıların eski web sitelerinin yenilerine göre sahip olduğu sıralama avantajından yararlanamayacakları anlamına geliyor. Ayrıca, SEO Analiz Google Sıralama Yarışması oyununun, “seo-analiz-google-siiralama-yarismasi.com” gibi, doğal bağlantıları çekecek ve URL’nin basitliğinden faydalanabilecek, tamamen arama kelimelerinden oluşan bir alan adı tarafından kazanılması da bu tür bir domainin alınması yasaklanarak engellendi.

Bugün SEO yarışmalarının amacına uyan başka bir özel kural, genellikle bir arama motoru optimizasyon sitesi olan düzenleyici kuruluşa “geri bağlantı” zorunluluğudur. Bir web belgesinin Yahoo gibi büyük arama motorlarındaki sıralamasından bu yana!, Google veya MSN Arama, esas olarak bu belgeye işaret eden internet köprüleri tarafından belirlenir ; web yöneticilerini bir web sitesine bağlantı vermeye zorlamak, web’deki varlığını artırmanın oldukça güçlü bir yoludur. 

SEO Analizi Nedir?

SEO analizi, sitenin ne kadar iyi optimize edildiğini ve sitenin gelişmesine yardımcı olmak için neler yapılabileceğini daha iyi anlamak için bir web sitesini yakından inceleme sürecidir.

SEO analizi, markaların öncelikle sayfalarında sahip oldukları içeriğe dikkatli bir şekilde bakmalarını gerektirir. İçeriklerinin hangi anahtar kelimeler için optimize edildiğini ve bu içeriğin ne kadar iyi performans gösterdiğini görmek istiyorlar. Bu, sitenin hangi anahtar kelimeler için üst sıralarda yer aldığını görmek için marka URL’sini Veri Küpüne takarak BrightEdge platformunda kolayca tamamlanabilir. Anahtar kelime raporlamasına dalmak, anahtar kelime gruplarınızdaki anahtar kelimeler için tek tek sayfanın hangi sırada yer aldığına ilişkin bilgileri de getirir.

Analizin sonraki kısmı, bu performansın markayı nasıl etkilediğine bakmayı içerir. İçeriğinizin hedeflenen anahtar kelime için ne kadar üst sıralarda yer aldığını, içeriğin ne kadar iyi optimize edildiğini ve bunun trafik oranlarını ve olası satışları nasıl etkilediğini ölçmek istiyorsunuz. Bu, Sayfa Raporlama özelliğine bakarak ve zaman içindeki trafiği izlemek için gösterge panoları ayarlayarak BrightEdge platformu aracılığıyla da yapılabilir. Bir ContentIQ analizi, eksik meta veriler veya en uygun şekilde kullanılmayan anahtar kelimeler dahil olmak üzere SEO ilerlemenize zarar verebilecek olası hataları belirlemenize de yardımcı olur.

Web sitesi SEO analizinin nasıl yapıldığını bilmek, sayfanızın performansı ve en iyi nasıl ilerleyeceğiniz konusunda size çok daha fazla fikir verebilir. Sayfanın SERP’de ne kadar üst sıralarda yer alırsa, o kadar fazla trafik getirebileceğini ve dolayısıyla daha fazla potansiyel müşteri ve müşteri olduğunu unutmayın. Markalar, mevcut optimizasyon seviyelerini daha iyi anladıklarında, geliştirebilecekleri alanlar bulabilirler.

Web Sitesi SEO’sunu Nasıl Analiz Edebilirim?

Bir web sitesi SEO analizi yapmak için aşağıdaki adımları takip etmek istersiniz.

  1. Şu anda sitenizde bulunan içeriğin bir listesini yapın.
  2. Bu hedef anahtar kelimeler için bu sayfaların mevcut sıralamasına dikkat edin.
  3. Her sayfadaki trafiğiniz, web sitenizden gelen olası satışların sayısı ve dönüşüm oranlarınızla ilgili önemli verileri belirlemek için Google Arama Konsolunu kullanın.

SEO analizinizi oluştururken, geliştirebileceğiniz alanlara bakın. En zayıf sayfaları, iyi çalışmayan ve etkili bir şekilde yeni ziyaretçiler getirmeyen sayfaları belirleyin ve onları dönüşüm huninizde ilerlemeye teşvik edin. Bu, optimizasyon sürecinize nereden başlayacağınızı bilmenize yardımcı olacaktır.

Ayrıca, sitenizin hala ne tür anahtar kelimeler için içeriğe ihtiyacı olduğunu görmek için analizinizi kullanabilirsiniz. Daha sonra bu boşluklar etrafında bir içerik takvimi oluşturmaya başlayabilir ve sitenizi yeni içerikle destekleyebilirsiniz.

SEO analizinizden elde ettiğiniz bilgileri alarak, mevcut içeriğinizi geliştirmek ve arama motorları için daha çekici hale getirmek için ihtiyaç duyduğunuz bilgilere ve ayrıca alıcınızın yolculuğunu oluşturmak için güçlü bir içerik takvimine sahip olacaksınız.

Popüler Yayınlar